@ Laman Galeri Foto @

Dec 30, 2010

@Banggo den jadik anak Malaysia!!@

Banggo nyo den jadik anak Malaysia nehh!!!...huhuh monang jugak akhirnya...apo loh jadik kek mat2 indon 2 sumo???hehehe....torjun lombong koh??hahahah....

DETIK KERAMAT...Safiq Rahim (kanan) menjulang Piala Suzuki AFF 2010 selepas mengalahkan Indonesia di Stadium Gelora Bung Karno, semalam.

TAHNIAH MALAYSIA!!!!

HAA....lepas2 tuh...keluar plak briter neh....lagik ah den bangoo!!...ekau konal Ferdinand??bukan men hoki ais taw...pemain bolasepak MAN UTD neh...heheh...tengok neh...dio letok dalam TWiTEER dio neh tau...


Hulamak!!!....hebat neh....hehehe...kire baguih ah dio leh bagik Congrates kek Malaysio neh...kironyo Malaysio dah ado namo lah kek antarobangso neh....huhuh...CONGRATES MALAYSIA...esok2 mano lah taw ado jugak pemain Malaysia main kek obersea...premier league ker kan???...InsyaAllah...Amin.........

Lepas tuh Trus dapat Cuti kau~~~~~~~~~~~~~~

Esok Cuti Umum
PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Razak malam tadi mengisytiharkan esok sebagai cuti umum bagi meraikan kejayaan sulung pasukan bola sepak kebangsaan pada kejohanan Piala AFF Suzuki di Jakarta, malam tadi. — Bernama


hahaha....bijok kan???Thanks Malaysia Proud to be Malaysian.....Love dis Country....Hujan Emas negeri orang...Hujan Batu negeri sendiri....Lebih baek xyah hujan....hahahahahaha...ntoh apo2...
Chioowww

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dec 15, 2010

@Minit Meeting kali ke-5~~~kali ke 5 kew??hurmm@

To all...here is the Fifth Minute Meeting that we already discussed it for the previous meeting....not sure it is the fifth meeting or not....If not...kasi hantam SU kiter Azharuddin...hahahah...nampak sangat tertinggal meeting..hehe...BTW...bawah neh detailnyer...sile KOMEN...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~






Mesyuarat BBBC kali ke 5

Tempat:          Rumah Azharudin
Masa:              9.30 Mlm
Tarikh:            11  Disember  2010 (Sabtu)
Kehadiran Ahli Bersekutu:
            I) Hamdan
            II) Mohd Afiq
            III) Azharudin

Agenda:
1.      Hamdan mencadangkan kelab BBBC bernaung di bawah syarikat UPE ICT Trading, semua ahli kelab secara otomatik menjadi ahli lembaga pengarah – (upe ict trading da ada mdan n jaa jd rkn kongsi so tinggal tmbh jela name2 ahli BBBC yg lain)

2.      Kenapa perlu bernaung di bawah UPE ICT Trading?? Ini jawapannya…
- da ada daftar MOF
- da ada daftar SSM
- da ada kad CIDB (afiq punyer)..CIDB tue ape??tanye afiq
- da ade akaun semasa
- Da ade profail company
- da ade kad bisnes

3.    Afiq mencadangkan juga syarikat dan kelab adalah satu entity yang berasingan (maknanya akaun kelab ngan akaun syarikat x sama, aktiviti kelab ngan aktiviti syarikat x sama, duit kelab n duit syarikat x sama…kalu ade projek kelab sumbang 10% dari modal projek yg baki dr duti ahli2 kelab..pembahagian keuntungan akan di bincang di mesyuarat yg lain - jika cadangan hamdan diatas  di persetujui)

4.      s/u akan renew profail company dan akan diedarkan kepada semua ahli2 kelab untuk tujuan mencari peluang perniagaan seperti tender (jika cadangan hamdan diatas dipersetujui)

5.      pertemuan antara ahli kelab perlu dibuat bagi mendetailkan dan memperincikan apakah tujuan SEBENAR pengumpulan duit setiap bulan (masih ada yang samar dan tidak jelas tujuan sebenar duit di kumpul..sekadar untuk tujuan pelancongan sahaja atau sebagainya – mr presiden sendiri tak tau tujuan sebenar kumpul duit bulan2 nie )

6.      cadangan mr presiden..jawatan bendahari di tukar dari EN HAIDAR kepada EN HAFIZ (sbb en hafiz yg senang nak update akaun) jawatan en hafiz pula di tukar kepada en haidar..

7.      en afiq mencadangkan untuk masuk iklan di FACEBOOK yang mana iklan tersebut kene bayar dan pembayaran iklan tersebut menggunakan duit kelab. (detail tanye afiq)

8.      en azhar bersama en afiq mencadangkan di tubuhkan juga satu syarikat perkhidmatan konsultansi yang berbentuk indoor n outdoor program (motivasi, team building, kursus2 dan sebagainya) untuk menambah dana kelab. (jika dipersetujui detail boleh Tanya en afiq / en azhar – modul, team n tempat semua ada)

9.      ingatan juga kepada en afiq dan en hamdan..sila follow up dengan pihak MARA mengenai cadangan pajakan tanah kelapa sawit.

10.  En azhar akan buat satu profail kelab (ada misi, visi, perlembagaan dan sebagainya) oelh itu mintk kerjasama ahli untuk bg cadangan atau penambahbaikan serta tolong beri kerjasama sekiranya diminta buat sesuatu seperti bagi gambar!!untuk di masuk dalam profail..

11.  Minit mesyuarat ini akan diberi penerangan semula kepada ahli kelab yang lain oleh salah seorang dari 3 orang yang hadir di atas..untuk sebarang komen dan respon sila berbuat demikian di fesbuk geng sekepala (SETIAP AHLI TOLONG UPDATE FB KELAB DAN YANG PALING PENTING BLOG KELAB…KERJASAMA ANDA SANGAT2 DIHARAPKAN – BENDA PALING SENANG NK BUAT KALU X BOLEH BUAT GAK USAH MIMPI LA NK PKAI ALPHARD MCM MR PRESIDEN…KAH KAH KAH)

12.  Akhir sekali, s/u memohon maaf jika laporan minit mesyuarat ni x formal mcm minit mesyuarat yg sepatutunya…susah nk buat formal sbb susah nk bg paham…ihihiih sekian terima kasih.


Bil
Agenda
Tindakan
komen
1
1. cadangan mr presiden
- cadangan penubuhan/bernaung di bawah syarikat UPE ICT Trading
Semua ahli kelab
Setuju atau tidak sila respon di FB geng sekepala
2
2. factor bernaung di bawah UPE ICT Trading
s/u
Bergantung kepada persetujuan ahli seperti agenda 1
3
3. cadangan en afiq
En afiq
Berkuatkuasa jika cadangan agenda 1 dipersetujui
4
4. renew profail company UPE ICT Trading
s/u
Akan di buat sekiranya cadangan agenda 1 di persetujui
5
5. perjumpaan
Semua ahli
Sangat penting untuk halatuju kelab
6
6. pertukaran jawatan
Mr presiden, en hafiz dan en haidar
Pertukaran untuk melicinkan perjalanan kelab
7
7. cadangan iklan di FB
En afiq
Perlu persetujuan semua sebab melibatkan penggunaan duit kelab
8
8. cadangan penubuhan syarikat konsultansi
En afiq dan en azhar
Perlu persetujuan semua
9
9. follow up dengan MARA
En hamdan dan en afiq

10
10. profail syarikat
s/u
Sila beri kerjasama jika di perlukan
11
11. penerangan kepada ahli kelab yang lain
En afiq, en hamdan dan en azhar
Sila beri cadangan venue, tarikh, masa

Yang menjalankan tugas
AZHARUDIN


END
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dec 3, 2010

@BertekA Teki@

Hehehe...NTree hari neh sekadar Dan semata2 untuk menghiburkAn diri memasing...hahaha..acctually saje jer wat neh..memandangkan Sekarang neh pon blog TempeSringgit neh pon agak hambar juga ah kan..sebab tuh kene gak ah Cari pengubat duka ~cewah~ kire nak Tarik perhatian ah neh..haha publisiti murahan...

Ok2 melalut bagai dah neh....ini bahan utama yang nak diisi kat sini...kays

Soalan: Dimana Dan Bila Masanya bila kita datang lambat tapi dapat balik awal????

~~

~~

~~

~~

Haa...tunggu Pa lagik.....kasik jawab ah...!!! Haha

chiooowww

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nov 30, 2010

@ Apa itu JUA-VIAtm @


Jua-Via ™ adalah pemanis semulajadi generasi baru kini telah muncul untuk dikomersilkan. Ekstrak Stevia Tulin yang digunakan untuk menghasilkan produk Jua-Via ™ telah melalui kajian bioteknologi di Eropah yang mengambil masa 30 tahun dan mengambil kira aspek pembaikan kualiti rasa untuk kegunaan pengguna sebagai bahan gantian kepada gula dan sebagai makanan kesihatan. Maka, lahirlah Produk Jua-Via ™. Ianya direka bukan sahaja untuk memaniskan minuman dan menambahkan rasa sedap dalam pembuatan bahan makanan serta masakan malah secara signifikannya dapat meningkatkan taraf kesihatan dan sesuai untuk pesakit-pesakit diabetes, tekanan darah tinggi, obesiti dan sebagainya. Ini adalah disebabkan oleh faktor kebaikan semula jadi yang terdapat di dalam produk ini di samping harganya yang berbaloi-baloi untuk nilai kesihatan anda.

Jua-Via ™ adalah pemanis 100% semulajadi yang mempunyai rasa manis 200 kali ganda berbanding gula. Ianya dihasilkan dari sumber semulajadi (Stevia) yang menawarkan kebaikan semulajadi yang mana tidak terdapat di dalam gula tebu, gula jagung dan pemanis sintetik lain..

Jua-Via ™ mempunyai ketulenan tinggi, tidak berbau dan dihasilkan dari daun stevia berkuali tinggi. Ianya dipasarkan kepada pengguna sebagai ;-

* Jua-Via ™ 80 - @ 80% kandungan kemanisannya. (1 gram Jua-Via ™ =200 gram gula tebu). Gred ini adalah gred yang terbaik untuk dikomersilkan kepada pengguna.



HARAPAN UNTUK BEBAS DARI DIABETIS & TEKANAN DARAH TINGGI....


Jua-Via ™ adalah satu produk baru yang sangat berkesan sebagai pemanis dan penambah perisa dalam makanan dan minuman. Kini ada akan dapat menikmati rasa manis tanpa perlu risau akan sebarang kesan buruk terhadap kesihatan anda disebabkan rasa manis.

JUA-VIATM Dihasilkan dari ekstrak Stevia Berkuali Tinggi dari daun dan pokok-pokok terpilih, dengan kemanisan lebih 200X ganda serta khasiat di dalamnya yang mujarab untuk penyakit kronik berkaitan gula - merangsang penghasilan insulin dan menurunkan tekanan darah tinggi & kencing manis..


Jika berminat....terus hubungi: 
Encik Afiq
Tel: (0122322594) @ 

E-Mail: tanpawayar@gmail.com 

atau

Cik Asiah
Tel: 012-5551714
E-mail: sshawhite@gmail.com

*Penghantaran percuma sekitar PUCHONG - SERI KEMBANGAN - BUKIT JALIL - SERDANG atau Kawasan Terdekat



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

@Katakan tidak pada GULA!!!@

Yaa!!!...itu dia tajuk Ntree kita pada hari ini...huhu...katakan tidak pada GULA!!...katakan tidak pada MANIS...katakan ya pada KURANG MANIS!!!.....huhuh...

Ini perkara PENTING & SERIUS yang perlu kita semua amek tahu....untuk KESIHATAN diri dan mencegah dari PENYAKIT.....


Memperkenalkan.....Produk yang terbaik untuk KESIHATAN kita semua...JUA-VIATM 

Tiada lagi GULA berlebihan di dalam hidup kita

Tiada lagi ketakutan untuk nikmati rasa MANIS

Tiada lagi peningkatan jumlah PESAKIT KENCING MANIS

Tiada lagi penyakit kronik dari GULA

Pastikan anda membuat pilihan yang paling baik!! dan lebih sihat!! serta tepat untuk anda dan keluarga anda!!

JOM GANTI GULA DENGAN~~~~~~~~~~JUA-VIATM 


Lebih SIHAT!!....Lebih TAHAN LAMA!!.....Lebih MURAH!!.........Lebih JIMAT!!..............



Jika berminat....terus hubungi: Mohd Afiq Mat Raya 
Tel: (0122322594) @ 
E-Mail: tanpawayar@gmail.com / gengsekepala@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nov 25, 2010

@ TGI satuu!!!!....jum..jum..jum..@


TGI!!!!.....wah menarik neh...huhuh...dapat gik makan skali bijok juger neh...hahaha...macam2 ada untuk ditelan disini....tapi ala2 western sajer ah yerk...nak nasik goreng kampung ker~~~nasik goreng belacan ker~~roti telur ke~~tosai ker xder yerk....itu gik makan kat mapley ader...hahaha...neh kire saper2 nak makan grill style or sizzling style or any style they want it to ah....if u want sup also can maa...hahaha...I SPEAK ENGLISH BUT SOMTIMES BROKEN....hahahaha....


See...see...see the menu here....wah2..marbelous..huhu..jongeless...jelessss...hahahaha....sodap juger kalo dapat meluangkan maser disini menjadi orang yang ala2 kaye gitu....yeah...coz nak makan sini kalo x bawak rm150 ke atas x dapek ah der....makan MCD ker KFC jer ler...huhuh....


NYAM3...BURGER YANG MENYELERAKAN...HUHUH



LIHAT KAMBINGKU DAH DI GRILLKAN MENJADI HABUANKU..MUAHAHAH


NEH DAH MACAM SATAY...TAPI BESO GILER AYAMNYER...

Haaaa....tunggu per agik kengkawanku....jum ah kiter bersidang kat sini plak...huhu baru ah nampak gempaq...hahahah...xkan asek nak ker McD jerk...huhuh...kiter kasik TUKARRRRrrr!!!!~~~~~

~~~Chioowwww~~~

Nov 24, 2010

@lelaki kencing berdiri tidak layak menjadi suami@


Para lelaki, apalagi suami-suami jangan tersentak pula. Kita mahu berbincang dan bukannya menghukum. Tidak dapat dipastikan apakah ramai yang tertampar bilamana dikatakan lelaki yang kencing berdiri tidak layak menjadi suami. Mungkinkah itu merupakan suatu jawapan bahawa ramai lelaki yang kencing berdiri?

Sebenarnya isu utama disini ialah berkenaan dengan thoharoh (bersuci) dan najasah (permasalahan najis). Perkara ini hari-hari dilakukan sehingga dipandang sangat remeh tetapi tidak menjadi kesalahan sekiranya sesekali kita membicarakannya. Risau jika terlalu dipandang sebelah mata, lama kelamaan akan terlupa dan sehingga menjadi perkara biasa pula. Ada sesiapa yang seharian tidak kencingkah? Itu juga satu masalah dan perlu berjumpa doktor.

Kategori najis air kencing

Berbalik kepada topik kita. Pertamanya soal air kencing manusia, ianya dikategorikan dalam najis apa? Ada sesetengah yang masih menggaru-garu kepala untuk berikan jawapan jika ditanya secara spontan. Baiklah, semasa di sekolah dahulu kita diberitahu bahawa air kencing ini termasuk di dalam kategori najis mutawassitah. Najis jenis ini haram dibuat makan dan minum. Sebarang pakaian yang terkena najis ini haram dibawa bersolat dan juga tawaf. Kaedah penyuciannya pula adalah dengan cara menghilangkan rasanya, warnanya dan baunya.

Hukum Kencing Berdiri

Bolehkah kencing berdiri? Dari segi hukum apa yang dijumpai setakat ini tiada yang mengatakannya haram tetapi sebahagian ulama memberi pendapat sebagai makruh manakala ada juga yang mengharuskan perbuatan ini. Jika dilihat dari segi adab sememangnya agak kurang sopan amalan kencing berdiri. Mungkin keratan dibawah ini lebih memahamkan kita:


TIDAK diharamkan seseorang kencing berdiri, terutamanya apabila adanya keperluan. Namun begitu kencing secara duduk itu adalah sunat kerana itulah kebiasaan yang dilakukan oleh Nabi S.A.W. berdasarkan hadith daripada ‘Aisyah R.A.:

Maksudnya: “Sesiapa yang menceritakan kepada kamu yang Nabi S.A.W. pernah kencing berdiri, maka janganlah kamu mempercayainya, tidaklah baginda kencing melainkan dengan duduk.” (HR al-Tirmizi, dan beliau berkata: “Hadith ini adalah yang paling sahih di dalam bab ini.” Hadith ini juga di sahihkan oleh al-Albani di dalam sahih Sunan al-Tirmizi)

Lajnah Daimah 5/88 (Badan Tetap Fatwa Arab Saudi) apabila ditanya tentang hukum kencing berdiri, mereka menyatakan keharusannya sambil menegaskan sunatnya kencing secara duduk dengan berdalilkan hadith di atas. Seterusnya mereka menyebut:

“Ini disebabkan (kencing secara duduk itu) ianya lebih terlindung dan lebih terpelihara daripada terkena percikan kencingnya. Telah diriwayatkan hadith tentang keringanan kencing secara berdiri dengan syarat selamat daripada terkena percikan kencing pada pakaian dan badan, dan selamat dari terdedah aurat. Al-Bukhari dan Muslim meriwayatkan daripada Huzaifah R.A. daripada Nabi S.A.W.:

Maksudnya: “Adalah baginda (S.A.W.) mendatangi kebun milik satu kaum, lalu baginda kencing secara berdiri.”

Hadith ini dengan ucapan ‘Aisyah di atas tidak saling menafikan antara keduanya, ini kerana dari dua hadith di atas dapat difahami Nabi S.A.W. kencing berdiri disebabkan tenpat tersebut tidak memungkinkan baginda duduk atau boleh juga difahami hadith daripada Huzaifah itu menjelaskan kepada orang ramai yang kencing berdiri itu bukanlah suatu perbuatan yang haram. Di samping itu hadith Huzaifah juga tidak menafikan yang asal hukum kencing adalah seperti yang dinyatakan oleh ‘Aisyah R.’anha yang Nabi S.A.W. kebiasaannya kencing secara duduk, dan kencing secara duduk itu adalah Sunnah Nabi S.A.W. yang bukan wajib yang menjadikan haram jika kita tidak melakukannya.” dipetik dari soaljawab.wordpress.com


Kencing berdiri dengan situasi sekarang

Kalau kita lihat sekarang kebanyakkan tandas lelaki menyediakan ruang untuk mereka buang air kecil secara berdiri. Secara logiknya memang jika dilepaskan hajat disitu akan ada percikan halus yang bakal mengenai seluar. Adalah lebih baik sekiranya para lelaki muslim memilih untuk membuang air kecil di dalam tandas dimana ada pilihan untuk mereka samada untuk kencing duduk ataupun berdiri tetapi menanggalkan keseluruhan seluar. Tetapi jika memang keadaan sudah di tahap kecemasan dan kemudiannya pula tandas memang ‘full’ maka terpaksalah…

Walaubagaimanapun jika seseorang itu memang benar-benar menjaga kesucian diri mereka tentunya ada bekal kain dibawa bersama kemana-mana jadi untuk mendirikan solat tidaklah mereka gunakan seluar yang telah terkena najis.

Kaitan lelaki kencing berdiri tidak layak menjadi suami

Emm.. aku baru sahaja membaca novel islamik sebenarnya dan di dalam novel itu ada membangkitkan isu ini sebagai contoh lelaki-lelaki yang gagal dalam bab thoharah ketika membicarakan tentang ‘lelaki yang bagaimana sesuai untuk dinikahi’. Jika dalam hal remeh mengenai diri mereka sendiri seperti ini pun mereka tidak mampu menjaganya bagaimana untuk memikul tanggungjawab yang lebih besar sebagai ketua keluarga.

Di dalam Novel itu juga ada pernyataan bahawa sukar untuk mencari lelaki yang soleh pada zaman ini. Betulkah wahai lelaki? Walaupun itu sekadar novel tetapi rasanya isu yang diperbangkitkan adalah dari realiti yang berlaku. Dinyatakan juga 7 ciri suami yang terbaik..

1) Alim ( Berilmu agama )
2) Husnul Akhlak ( berakhlak Baik )
3) Qanaah (Redha dengan apa yang ada )
4) Syakir ( Suka berterima kasih )
5) Ghafir ( Pemaaf )
6) Rahim ( Penyayang )
7) Sobir ( Penyabar )

Oct 25, 2010

@Car Accessories for sale@


:: Holla Malaysia....salam bahagia dan salam 1 Malaysia!!!...cewah2..huhu...ini ader lagik barang menarik yang mau Mr. Tempe jual kepada sape2 yang berminat....especially those who have a car lah...coz dis is barang kereta looorrr....huhuh....cepat2 yerk SEMENTARA STOK MASIH ADA.~~~
















1. Spring sport utk sagaiswara (xde brand)

condition : used
price : RM 50 nett
- free gift kotak spring GAB..hehe kotak je..




HAAA....yang neh ekzoz kereta lah pulok~~~....beli2 sementara stok masih ada...









2. Ekzos straight flow

condition : TIP TOP (kilat milat mcm baru)
inlet : 2 inci
outlet : 3.5 inci
brand : Pro 1 Racing (memang racing la!!)
Price : RM 135 nego sket
- pnp wira Aeroback (keta lain just wat kaki jer)




~~ Haa...macam mana??menarik bukan??Jadik Andai ada sapa2 berminat untuk membeli barang2 diatas....boleh lah menghubungi saudara

KHAIRIL ISMAIL - 0126592009 atau boleh juger mail pada gengsekepala@gmail.com

barang neh for real..jadik untuk rundingan seterusnya boleh lah hubungi terus penama di atas...terima kasih...wasalam....~~~

~~Kmudahan anda adalah Keutamaan kami~~ TQ

Oct 22, 2010

@Cenderahati Menarik & Cantik2@ Vol2


~~Barang Ketiga ~~




ITEM: FLUSH AIR & MUG
KUANTITI & HARGA:
#50 biji Ke Bawah RM15.00 / sebijik
#51 - 100 biji RM 13.00 / sebijik
#150 Ke Atas RM 10.00 / sebijik

# Flush Rendah - 100 biji ke atas = RM 15.00
# Flush Tinggi - 100 biji ke atas = RM 18.00

NOTE: Cawan @ Flush air dijual beserta LOGO @ NAMA mengikut citarasa pelanggan...harga untuk LOGO @ NAMA termasuk dalam harga jualan di atas...MURAH2~~


~~ Barang Keempat ~~



ITEM: LANYARD
KUANTITI & HARGA:
#200 Ke Bawah RM2.50 / pcs
#200 Ke Atas RM 3.00 / pcs
NOTE: Lanyard dijual beserta LOGO @ NAMA mengikut citarasa pelanggan...harga untuk LOGO @ NAMA termasuk dalam harga jualan di atas...MURAH2~~


~~JIKA BERMINAT SILA BERHUBUNG DENGAN
MR.AZHARUDDIN DI: 0132457183 atau
EMAIL PADA KAMI DI: gengsekepala@gmail.com ~~


KEMUDAHAN ANDA ADALAH KEUTAMAAN KAMI.....tq

@Cenderahati Menarik & Cantik2@


::Perhatian2...semua warga negara...huhu..TAWARAN MENARIK dan pasti TERUJA hanya ada dalam blog TEMPESRINGGIT neh ajerk...mari2 dapatkan dengan segera..semua barang2 yang ada di bawah...pasti MURAH2...& harga boleh DIRUNDING...tiada masalah....

order cantek!!...bayaran cantek!! pasti semuanya OK!!....

Barang Pertama~~




ITEM: KEY-CHAIN
KUANTITI & HARGA:
#50 pcs Ke Bawah RM10.00 / pcs
#50 - 150 pcs RM 8.00 / pcs
#150 Ke Atas RM 6.00 / pcs
NOTE: Key Chain dijual beserta LOGO @ NAMA mengikut citarasa pelanggan...harga untuk LOGO @ NAMA termasuk dalam harga jualan di atas...MURAH2~~


Barang Kedua~~

ITEM: PEN
KUANTITI & HARGA:
#100 - 200 batang RM1.50 / pcs
#201 batang ke atas RM 1.20 / pcs
NOTE: PEN dijual beserta LOGO @ NAMA mengikut citarasa pelanggan...harga untuk LOGO @ NAMA termasuk dalam harga jualan di atas...MURAH2~~


~~JIKA BERMINAT SILA BERHUBUNG DENGAN
MR.AZHARUDDIN DI: 0132457183
atau EMAIL PADA KAMI DI:
gengsekepala@gmail.com ~~


KEMUDAHAN ANDA ADALAH KEUTAMAAN KAMI.....tq






@Mari Bersenam...Hilangkan Stress Bekerja@

15 Senaman Ringan Semasa Berada di Pejabat

1. Senaman mata.

Sasaran : Otot di sekeliling mata. Tanpa mengelipkan mata, fokuskan renungan pada hujung hidung, tahan seketika dan pejamkan mata. Fokuskan mata antara bulu kening, tahan seketika dan pejamkan mata. Tanpa memusingkan kepala,fokuskan kedua-dua mata pada hujung bahu sebelah kanan, tahan seketika dan pejamkan mata. Lakukan untuk sebelah kiri pula. Akhir sekali, pejamkan mata, letakkan tapak tangan pada mata dan rehat.

2. Gerakan dagu.

Sasaran : Regangan otot pada leher dan kepala. Dalam keadaan duduk, perlahan-lahan gerakkan dagu kebelakang seakan-akan membentuk 2 lapisan dagu dan tahan regangan selama 3 saat, Ulang 5 hingga 10 kali.

3. Regangan tengkuk.

Sasaran : Regangan pada otot-otot leher. Perlahan-lahan pusing kepala ke kanan sehingga terasa regangan pada leher di sebelah kiri. Tahan selama 3 saat, ulang sebanyak 10 kali untuk kedua belah arah.

4. Angkat bahu.

Sasaran : Otot-otot dibahagian tepi leher. Angkat bahu sehingga hampir mencecah telinga dan tahan selama 3 saat. Turunkan bahu dan tahan posisi tersebut selama 3 saat lagi. Lakukan senaman ini sebanyak 10 kali.

5. Regangan tulang selangka.

Sasaran : Mengendurkan otot-otot bahu dan melonggarkan sendi. Dalam keadaan berdiri, tekan (squeeze) tulang bahu ke bawah dan ke dalam. Tahan 3 saat dan ulang 10 kali.

6. Tangan melepasi kepala.

Sasaran : Regangan pada bahu dan otot-otot badan. Angkat tangan sehingga melepasi kepala. Tahan regangan selama 3 saat dan ulang sebanyak 10 kali bagi kedua-dua belah tangan.

7. Jangkauan ke atas.

Sasaran : Otot-otot dada, belakang, bahu dan tisu-tisu pada bahu. Tangan berada pada posisi W dengan kedudukan pergelangan tangan di bawah ketinggian bahu. Perlahan-lahan angkat tangan sehingga melepasi kepala, tahan selama 3 saat dan ulang 10 kali

8. Regangan lengan dan siku.

Sasaran : Otot dan sambungan tisu luar dan dalam lengan dan siku. Tangan berada di sisi, perlahan-lahan bengkokkan pergelangan tangan supaya tapak tangan mengadap ke atas. Tangan berada di sisi semula, bengkokkan pergelangan tangan supaya tapak tangan mengadap ke bawah pula. Tahan 3 saat dan ulang 10 kali untuk kedua belah tangan bagikedua-dua regangan.

9. Tapak tangan ke atas dan ke bawah.

Sasaran : Otot di dalam dan luar lengan. Perlahan-lahan pusing tapak tangan supaya ianya mengadap ke atas dan tahan 3 saat. Kemudian pusing kea rah bertentang supaya tapak tangan mengadap ke bawah dan tahan 3 saat. Ulang 10 kali untuk kedua belah tangan.

10. Regangan tangan.

Sasaran : Untuk meningkatkan dan melancarkan pergerakkan tendon tangan dan lengan. Mulakan dengan jari lurus kehadapan. Kemudian tangan digenggam. Selepas itu, hujung jari menyentuh tapak tangan dan akhir sekali bentukkan jari seperti pencangkut. Setiap senaman sebanyak tahan selama 3 saat. Ulang senaman sebanyak 5 kali bagi kedua-dua belah tangan.

11. Bengkok ke belakang.

Sasaran : Regangan pada bahagian atas badan, pinggul dan sambungannya. Letakkan tangan dibahagian atas punggung, perlahan-lahan bengkok ke belakang badan. Tahan selama 3 saat dan ulang 10 kali.

12. Kilas badan.

Sasaran : Tisu-tisu dan otot pada tulang belakang. Dalam posisi duduk dan tangan bersilang, perlahan-lahan pusing bahagian atas badan sehingga terasa regangan pada otot-otot tulang belakang dan tahan selama 3 saat. Ulang 5 kali untuk kedua-dua arah.

13. Regangan hamstring dan betis.

Sasaran : Otot bawah peha, betis dan kaki. Dalam posisi duduk, luruskan kaki sehingga terasa regangan pada bahagian bawah peha (hamstrings). Kemudian, bengkokkan sendi kaki ke dalam dan tahan selama 3 saat. Ulang 10 kali untuk kedua-dua belah kaki.

14. Tarik dan hembus nafas.

Mulakan dengan tangan berada disisi. Tarik nafas dalam-dalam melalui hidung dan hembuskannya melalui mulut. Ketika menarik nafas, tahan selama 4 saat dan 4 saat lagi ketika menghembus.

15. Senyuman.

Berdiri dalam keadaan rehat, tarik nafas dalam-dalam beberapa kali dan mulakan senyuman Tahan sekurang-kurangnya 30 saat.Kaedah ini dapat mengurangkan ketegangan dan merehatkan otot-otot. Jika anda terasa muram, dukacita, tertekan, penat, marah atau lesu, cubalah senaman ringkas ini. Minda dan badan anda akan sama-sama berkerja. Jika anda merehatkan minda, ia juga akan merehatkan badan.


~~Terima Kasih dan Selamat Mencuba~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

@Laman Popular Post@

@ Tempe's Form @

Name:
Email Address:
Blog URL
Interesting Topics Entertainment
Politics
Travel
Food
Computer

Click here to create your own form.